Wat kan een ZINmobile voor mij betekenen?
Bij Zintouch personenalarmering ontvangt u een zender met alarmknop, die u om uw hals kunt dragen. Deze halszender kunt u overal mee naar toe nemen, dus ook buitenshuis. Vaak wordt mobiele alarmering gebruikt wanneer iemand nog regelmatig zelfstandig naar buiten gaat en het binnen- en buitenshuis prettig vindt als er hulp kan komen wanneer dit nodig blijkt te zijn. Veel voorkomende redenen zijn een verhoogd val risico, lichte geheugen problemen of een verminderde gezondheid. Met mobiele alarmering behoudt u alle vrijheid en geeft het toch een gerustgesteld gevoel voor u en uw mantelzorgers. Wanneer u binnenshuis alarmeert kunt u gebruik maken van professionele alarmopvolging door De Zorgcirkel Thuiszorg. Voor hulp in een noodsituatie buitenshuis zal uzelf afspraken moeten maken met uw mantelzorgers.
Waar moet ik rekening mee houden bij de keuze voor mobiele alarmering?
Wanneer u kiest voor mobiele alarmering kunt u overal alarmeren, zowel binnenshuis als buitenshuis. Houdt er wel rekening mee dat De Zorgcirkel Thuiszorg niet kan komen wanneer u buitenshuis bent als u alarmeert. Het is dus belangrijk dat u ook mantelzorger(s) doorgeeft, die wij kunnen inschakelen wanneer u buitenshuis bent en hulp nodig heeft. Wanneer u thuis bent en hulp nodig heeft, kan De Zorgcirkel Thuiszorg u uiteraard wel komen helpen.
Hoe ontvangt mijn mantelzorger een alarmoproep van mij?
Deze komt binnen op de telefoon van uw mantelzorger. Het is aan te raden om een mobiel telefoonnummer op te geven van uw mantelzorgers, bij voorkeur van een Smartphone. Op een Smartphone kan de mantelzorger ook gebruik maken van de bijbehorende web-app. Daarnaast kan in een mobiele telefoon het nummer waarmee gebeld wordt voor de alarmoproep herkend worden wanneer u dit nummer in uw mobiele telefoon heeft opgeslagen (Het nummer waarmee gebeld wordt is 035 80 80 224).
Waarom kiezen voor een mobielalarm in plaats van in nood zelf iemand bellen met een mobiele telefoon?
Met het mobiele alarm kunt u met 1 druk op de knop meerdere mantelzorgers tegelijk alarmeren. Indien de mantelzorgers niet opnemen komt het alarm bij onze zorgcentrale uit. Er is dus altijd iemand die uw alarmoproep beantwoord. Bij een mobiele telefoon is dit niet het geval en het duurt dan vaak langer voor u contact heeft met iemand, zeker in een paniek situatie is dit lastig.
Hoe komt een zorgmedewerker van De Zorgcirkel bij mij binnen?
De zorgmedewerker van De Zorgcirkel Thuiszorg komt bij u binnen middels een kuis die u zelf, of door ons laat installeren. De zorgorganisatie krijgt de code die u aan hun doorgeeft.
Is het ook een passende oplossing als ik een sleutel bij buren of familie neerleg?
Indien u hulp wenst van De Zorgcirkel in een noodsituatie is het noodzakelijk om te kiezen voor een kluis. De sleutel bij de buren of familie neerleggen wordt niet geaccepteerd door De Zorgcirkel omdat hiermee geen toegang tot de woning kan worden garandeert. Uw buren of familie kunnen mogelijk niet thuis zijn of niet bereikbaar zijn, dit geeft vertraging om bij u binnen te kunnen komen.
Ik woon samen met mijn partner/medebewoner, die kan de deur open doen voor de zorgmedewerker van De Zorgcirkel Thuiszorg. Moet ik dan toch een digitaal slot aanschaffen?
Ook als u samenwoont kan het zijn dat uw partner of medebewoner niet thuis is als u hulp nodig heeft. Daarom is het verplicht om een sleutelkluis te monteren als u wilt dat een medewerker van De Zorgcirkel in nood bij u hulp komt bieden.
Moet ik een sleutelkluis persé laten installeren, of kan ik het ook zelf (laten) doen?
Dit is niet verplicht, u kunt er ook voor kiezen om het zelf te doen, kiest u in dat geval voor de optie verzenden per post, of u kunt zelf ergens een kluis kopen die u zelf monteert en de gegevens doorgeeft aan De Zorgcirkel. Let wel op dat u het slot nooit op de nachtstand moet zetten door bijvoorbeeld de knip aan de binnenkant om te zetten, of een andere beveiligingsmaatregel die niet door de sleutel van buitenaf bedient wordt.
Hoe lang duurt het voor de kluis wordt geïnstalleerd?
Wanneer u online een bestelling plaatst via deze site, dan nemen we binnen 5 werkdagen contact op om een afspraak te plannen voor installatie, deze vindt uiterlijk plaats binnen uiterlijk binnen 10 werkdagen na aanvraag.